Wednesday 26 August 2009

für Piret

Ärkasin, käisin registreerisin end lõpuks linna sisse (varem lükkus see tähtis värk selle tõttu mitu korda edasi, et mu sünnitunnistus ainult vene ning eesti keeles oli, siin aga inglise/prantsuse/saksa/hollandikeelset vaja ja tõlge koju Eestimaale ununenud oli.. mis sõna see oligi, mis bioloogias taandarenenud jäänukorganit märkis? igatahes pole ma kunagi varem oma sünnitunnistust nii palju käes hoidnud ja uurinud kui nüüd. too keelebarjäär oli nagu pimesool, mille olemasolu sa tähelegi ei pane, no senikaua, kuni too põletikku ei saa ja valutama ei hakka. irooniline, et euroopas on siiski riike, kus ilma vene keele oskuseta hakkama saab!!) PS! "Sünnitunnistus" on nüüdseks siinseski peres teada-tuntud sõna.

Sama tripi vahepeal leidsime h-isaga mulle ka bussipeatuse, kust ma halva ilma korral kiiresti ja kuivalt kooli saan. Ei julgenud küsidagi, et äkki võiksin ma mõnel ilusa ilmaga päeval ka minna, nii iseenesestmõistetav tundus neile see 12 kilomeetrine tee rattaga Hoorni. Uou. Eks siis näis, mis saama hakkab. Kas ma üldse üles ärkama suudan hakata piisavalt vara. Tõtt-öelda pole mul täpset aimugi, millal see "siis" olema peaks ja millal ma regulaarselt koolis käima hakkan. Reedest alates vist? Vist.

Ülejäänud päeva veetsin kodus. Lõunapaiku korjasime taaskord ube, seekord lillasid, mis keetes pigmendi kaotavad ning tavalisteks rohelisteks muutuvad. Kolmandiku eraldasime õhtusöögiks, ülejäänud pakkisime sügavkülma. Muuseas on hollandlastel varude kogumise kohta oma sõna: hamsteren. (Seos on vist ilmselge.)

Päeva tipphetkede hulka kuulus ka fakti nentimine, et ma vist ikkagi ei ole kõlbeline muruniitmistraktorit juhtima, sest see ju ikkagi ka mootorsõiduk ning yfu poolt rangelt keelatud. Selle asemel rallisin tolmuimejaga mööda tube ning hiljem aitasin taaskord nõudepesul.

Mingist hetkest sadasin oma tuppa, avasin paki Eestist kaasa toodud mandel-kakaos-dražeesid ja hakkasin lõpuks ka veidike hollandi keele õppimisega tegelema.

Edasine õhtu möödus arvutis ning perekondliku telekavaatamisega-- "25 Hollandi kõige uhkemat telemomenti" + "Mõrvad Midsomeris"-- ning lämmatava köhaga, mis mind juba teist nädalat truult saatmas on. H-ema tegi isegi mulle köharohtu a la "it worked in Jane Austen!" ehk kuum vesi, paratsetamool ja mesi. Kummaline maitse.

Homne päev on lahtine, laupäeval lähme mingite häguste plaanide järgi vist šoppama... Kuigi hollandlaste "hägused plaanid" päevade planeerimisel pidid kindlad "jah"id olema...?

No comments:

Post a Comment