Wednesday 4 November 2009

novembri algus

--
Neljapäeval tegime sellise triki, et sõitsime hostemaga kohalikku jäähalli ja ostsime mulle 55 euro eest aasta aega kehtiva uisutamispassi. Laupäeval läksime sakslannast klassiõe Sab'i ja hiinlannast vahetusõpilase Yaniga jääle libisema, kukkuma, võidu kihutama ja juttu ajama. Uisud olid jalas. Vahepealse puhkepausi ajal särasin kohvikus oma kahe ja poole euro ning nõudmisega: "Een warme chocolademelk met slagroom, alstublief!" ("Üks soe kakao vahukoorega, palun!"). Pühapäeval käisime Põhja-Hollandi YFUkatega ühes kohalikus "juustufarmis"(kaasboerderij) ise juustu tegemas. Igaühele anti ämber vetruva piimaga, kurnasime sellest mitu korda vadakut välja, kallasime vett juurde, kurnasime, lisasime köömneid, lõpuks toppisime saadud kodujuustu vormidesse tahenema. Sel ajal, kui juust raskuste all tihenes, käisime me lehmi vaatamas. Hiljem saime igaüks oma väikese, nii umbes 600-grammise juustukera koos edasiste käitumisjuhistega kaasa ning suundusime edasi tugiisiku juurde niisama tühja-tähja arutama. Üldine arvamus (mida võib vast alles esmamuljeks lugeda) meie hulgas oli, et hollandlased tunduvad veidike igavad ja liiga töised, niisiis tegime omakeskis plaane igasugu kokkusaamisteks ja elu vürtsitamiseks.

Koolielu on üsna karmiks läinud-- kuigi füüsikas, keemias ja bioloogias õpime kohati asju, mida me Eestis juba 9. klassis tuupisime, on teooriaosa ehk õpiku lugemine ja keelest aru saamine jätkuvalt väga keeruline. Saksa keel, kus varem särasin, on nüüd justkui põrgu-- sest kõik on ikka veel nii hollandi keele sarnane ja ma olen kogu aeg üpriski segaduses. Õnneks ei huvita õpetajaid väga, millega ma täpselt tundide ajal tegelen. Küll aga olen paaril viimasel päeval klassiõdedelt kurje pilke ja küsimusi "Sa õpid ka vä?" saanud. 

--

Täna müristas ja lõi esimest korda mu siinoleku jooksul välku. Loodetavasti hommikul kella seitsmeks on ilm selginenud.

3 comments:

  1. Vaat, sellisest blogimisest saan ma eru!!! Mõtlen ikka nõuka ajal sõjaväkke viidud enam-vähem sama vanade poiste peale, kes kaks aastat pärapõrgus teenima pidid!

    ReplyDelete
  2. get away from those nerdy classmates! in the eyes of society people like this make us - under-achievers - look pathetic and loser-like.

    ReplyDelete