Thursday 17 September 2009

kooli-extra number kax!

Viimasel aastal oli Eestis ikka nii, et kui ilmusin keemiatundi, olles varem õpikusse kiigata unustanud, sain tunnikontrolli/kontrolltöö kahe, aga siin, oh sa ilmaime! tegin 15-küsimuselise tõde/mittetõde- tunnikontrolli hindele "7", kusjuures õigeid vastuseid oli mul 12, maksimumhinne on "10" ning et mitte läbi kukkuda, pead vähemalt "6" saama. Pean küll ausalt tunnistama, et kasutasin sõnaraamatu asemel loogilist mõtlemist ja pole siiani päris kindel, kas ikka kõikidest küsimustest õigesti aru sain... Aga "7" on seitse ja senimaani kõrgeim hinne, mille üldse kunagi koolis saanud olen!

Keskkool algab siinsetel noortel juba 12-aastaselt, valikuteks on
a) ametiks vajalik keskharidus (VMBO) ja tööpraktika (PRO)
b) vanema astme keskharidus (HAVO)
c) ülikooliks vajalik keskharidus (VWO)
Kuigi vanuse põhjal arvestades oleksin ehk rohkem sobinud VWO 6. klassi, pandi mind siiski viiendasse, sest lõpuklassis käimine oleks eeldanud, et teen kevadel koos klassikaaslastega ka siinseid lõpueksameid.
Suurim otsus seoses kooliga, mille hostperega ühiselt tegema pidime, oli profiilivalik. Pikemalt hollandi koolisüsteemiga piinamata ütlen vaid seda, et minu suunaks osutus "loodus ja tervis" ehk bioloogia, füüsika, matemaatika ja keemia. Lisaks võtsin draamatunni, mis aga mu allpool pildil olevat üsna hõredat tunniplaani eriti ei täida. 

Kuidagi nigel tunne on tundides niisama istuda, väga vähesest aru saada ja niisama vihikusse kritseldada. Eriti, kui tegu keemia, füüsika või matemaatikaga. Mu logaritmilahendusvõimed on ligadi-logadi ja viimased paar matemaatikatundi olen lihtsalt istunud ja kalkulaatoriga joonistanud.

Siinsed arvutusmasinad on parajad imeloomad, kätkevad endas kõikvõimalikke funktsioone-- teevad ise graafikuid, lasevad nende peale joonistada, rääkimata võimest lahendada ära kõik liitmis-ja lahutamistehted... aga maksavad ka 100-150 eurot tükk. Mina sain oma kalkulaatori õnneks perekonnatuttavatelt laenuks ilma raha maksmata.

...Tõele aru andes pean nüüd hambaid pesema tõttama, sest hommikul vara vaja taas kümme kilti kooli vändata!

Kohustuslik pilt Krisile: kui jumal ajusid jagas, olid sportlased trennis

4 comments: